Europark kontakt

Europark kontakt

Danmarks største parkeringsselskab

EuroPark koncernen blev stiftet i 1978, hvor den efterfølgende blev stiftet i Danmark i 1995. I 2000 blev EuroPark solgt til det tyske selskab APCOA PARKING GROUP, hvor der ved opkøbet blev besluttet at beholde både navn og renommé fra EuroPark. Således blev selskabet et datterselskab af APCOA PARKING GROUP.

I 2013 skiftede EuroPark til APCOA PARKING, og blev derved tættere knyttet til moderkoncernen.

Som et af Europas ældste og største parkeringsselskaber, ved at være repræsenteret i 12 lande i Europa, administrerede parkeringsselskabet i 2011 ca. 7.500 parkeringsarealer og 1,3 millioner parkeringspladser, hvoraf de på nuværende tidspunkt administrerer ca. 1800 parkeringspladser i Danmark.

Dårlige anmeldelser

APCOA PARKINGs vision er at være det mest foretrukne parkeringsselskab i Danmark samtidigt med, at de ønsker at være den markedsledende, er der betydeligt mange danskere, der hver evig eneste dag modtager en kontrolafgift udstedt af EuroPark.

I skrivende stund har EuroPark 901 anmeldelser på Trustpilot og en score på 1.1., hvilket betyder at de ryger ind på førstepladsen over det parkeringsselskab, som har fået de dårligste og laveste bedømmelser. Som et af de mange eksempler på en dårlig anmeldelse af EuroPark, skriver en frustreret modtager af en kontrolafgift følgende:

r

Europark kontakt

Se her hvordan du klager til Europark

Er du den ulykkelig modtager af en afgift udstedt af EuroPark og, føler du at afgiften er uretfærdig? Så kan du klage over afgiften direkte ved at trykke HER.

Forinden du klager til EuroPark, skal du have disse oplysninger klar:

  • Løbenummer, som står på afgiften og består af 8-10 tal.
  • Registreringsnummeret (nummerpladen) på det køretøj, som er blevet pålagt afgiften.
  • Oplysninger om den person, der ønsker at klage over afgiften.
  • Oplysninger om den person, der var fører af køretøjet, da afgiften blev udstedt. Hvis du klager på vegne af en anden, skal du huske at vedhæfte en fuldmagt, som tydeligt fortæller at du har fuldmagt til at handle på personens vegne. Du kan finde og downloade deres skabelon til en fuldmagt  HER.

Når du har oplysningerne klar, skal du følge disse trin:

  1. Når du har klikket på ovenstående link, bliver du ført videre til hjemmeside og til siden ’Henvendelse vedr. kontrolgebyr’
  2. Derefter skal du udfylde det første felt med løbenummeret, som står på den afgift der var placeret synlig på dit køretøj eller overdraget til føreren af køretøjet.
  3. I næste felt indtaster du registreringsnummeret (nummerpladen) på den bil, som er blevet pålagt afgiften. HUSK altid at dobbelttjekke, om registreringsnummeret på afgiften er det samme, som på det køretøj, der er blevet pålagt afgiften.
  4. Nu skal du udfylde oplysninger om den person der klager over afgiften:
    • Navn og efternavn
    • Adresse
    • Postnummer
    • Bynavn
    • Telefonnummer
    • E-mail
  5. Herefter skal du angive om du selv var fører af køretøjet, om en anden var fører af køretøjet eller om du henvender dig på vegne af en anden person.
    • Hvis du selv var fører af køretøjet, skal du blot klikke på dette punkt, så det er markeret med en grøn prik
    • Hvis en anden var fører af køretøjet, klikker du på dette punkt, så det er markeret med en grøn prik. Hvis du ikke selv var fører af køretøjet, skal du i 6. trin angive hvem der var fører af køretøjet.
    • Hvis du henvender dig på vegne af en anden person, skal du udfylde og vedhæfte en fuldmagt, som det står beskrevet i afsnittet om hvilke oplysninger du skal have klar
  6. Her du skal angive oplysninger om den person, der har ført køretøjet:
    1. Hvis du selv har ført køretøjet, skal du indtaste dine egne oplysninger
    2. Hvis en anden har ført køretøjet, skal du indtaste personens oplysninger
    3. Hvis du henvender dig på vegne af en anden og har en fuldmagt, som du skal huske at vedhæfte, skal du angive personens oplysninger
  7. Til slut skal du begrunde din klage. Her bliver du dog mødt af et problem, da du kun må skrive 250 tegn i selve klagen. Det er vores vurdering at den begrænsede plads til din egentlige klage, er med til at gøre det besværligt for folk, at skrive en klage, der er tilstrækkelig fyldestgørende.

Vi anbefaler dig, at du i tekstfeltet indsætter den tekst, der står nedenfor, og herefter afventer deres svar. Du skal huske, at parkeringsselskabet er forpligtet til at ”sætte din sag i bero”. Det betyder, at de ikke må sende dig rykkere før de har behandlet og svaret på din klage.

Brug vores standardtekst

Denne tekst anbefaler vi, at du bruger:

Til EuroPark,

Jeg har d.d. modtaget en kontrolafgift, hvilket jeg stiller mig uforstående overfor. Jeg mener, at afgiften er pålagt på et urigtigt grundlag, og jeg bestrider derfor afgiften. Jeg skal derfor udbede mig alle oplysninger, fotos, skitser mv., som I har for den påståede forseelse.

Mvh

……..”

Ved at have brugt denne tekst, betyder det, at du vil få tilsendt alle informationer om din parkering til den mailadresse, som du har opgivet. På dette grundlag kan du foretage en god vurdering af, om afgiften er korrekt eller forkert pålagt, altså om den er berettiget eller uberettiget.

Hvis du får afvist din klage

Hvis du, efter at have modtaget alle oplysninger, stadig er overbevist om, at afgiften er uberettiget pålagt, skal du efterfølgende og endnu engang påklage afgiften og gerne ved brug af den trinmæssige fremgangsmåde, som vi har angivet ovenfor. Forskellen er, at selve indsigelsen (klagen) skrives i et word-dokument, som du skal huske at gemme i PDF-format og vedhæfte dette ved indgivelse af klagen, som dokumentation til klagen.

Du kan i dette tilfælde skrive følgende i tekstfeltet:

”Til EuroPark,

Jeg har den (indsæt dato) modtaget en kontrolafgift, som jeg finder uberettiget pålagt og dermed bestrider. Min klage er vedhæftet som dokument hertil.

Mvh

…….”

Kan du lide denne artikel?

Del på facebook
Del på Facebook
Del på twitter
Del på Twitter
Del på linkedin
Del på Linkdin
Del på pinterest
Del på Pinterest

Efterlad en kommentar

Læs mere