DinParkering kontakt

DinParkering kontakt

Imponerende dårlige anmeldelser

DinParkering indtrådte på det danske marked i 2012, hvilket er flere år efter blandt andet Q-park. De har dog en imponerende lav score på 1.2 på Trustpilot, og ligger derved i toppen over de mest forhadte parkeringsselskaber i Danmark.

DinParkering kontakt

Hvordan klager jeg til DinParkering?

Du kan klage til DinParkering ved at klikke HER. Du bliver herefter mødt med nedenstående formular.

DinParkering kontakt

Registreringsnummeret er nummerpladen på den bil parkeringsafgiften er udstedt til. Løbenummeret er det nummer, som fremgår enten øverst eller nederst på din parkeringsafgift.

Du vil herefter blive mødt med felter du udfylde vedrørende hvem der har kørt bilen, og hvorfor du vælger at klage over din parkeringsafgift.

Brug vores standardtekst

Vi anbefaler dig, at du i tekstfeltet indsætter den tekst, der står nedenfor, og herefter afventer deres svar. Du skal huske, at parkeringsselskabet er forpligtet til at ”sætte din sag i bero”. Det betyder, at de ikke må sende dig rykkere før de har behandlet og svaret på din klage.

“Til DinParkering,

Jeg har d.d. modtaget en kontrolafgift, hvilket jeg stiller mig uforstående overfor. Jeg mener, at afgiften er pålagt på et urigtigt grundlag, og jeg bestrider derfor afgiften. Jeg skal derfor udbede mig alle oplysninger, fotos, skitser mv., som I har for den påståede forseelse.

Mvh”

Hvorfor skal jeg bede om alle oplysninger?

Parkeringsvagten skal overholde et sæt overordnede regler når de pålægger en parkeringsafgift. Når du beder om alle data, så har du herved mulighed for at se om parkeringsvagten enten har pålagt din afgift forkert, eller at de har lavet en fejl som betyder at du alligevel kan få annulleret afgiften.

Du kan se efter disse overordnede fejl:

  •  Parkeringsvagten har ikke taget billeder af din parkering.
  •  Parkeringsvagten har skrevet den forkerte nummerplade ned, eller taget billeder af den forkerte bil.
  • Parkeringsvagten har givet dig en afgift for f.eks. manglende indstillet P-skive, men på parkeringsskiltet står der at der kun er betalingsparkering fra 08:00 og 22:00, og afgiften er udstedt 06:00.

Der er flere undersøgelser der har vist, at omkring 10% af alle parkeringsafgifter bliver udstedt er givet på et urigtigt grundlag og derfor vil kunne annulleres.

Du skal herefter på baggrund af de fejl du har fundet, indsende en ny klage via det samme ovenstående link.

Hvad gør du efter du modtager oplysningerne?

Hvis du, efter at have modtaget alle oplysninger, stadig er overbevist om, at afgiften er uberettiget pålagt, skal du efterfølgende og endnu engang påklage afgiften og gerne ved brug af den trinmæssige fremgangsmåde, som vi har angivet ovenfor og ved at benytte dig af deres kontaktformular.

Jeg får afvist min klage

Det er vores erfaring, at mange parkeringsselskaber per automatik afviser din klage, på trods af rigtigheden af afgiften, eller din argumentation. Vi vurdere derfor altid, at du som minimum skal sende din afgift ind til os, så vi kan afgøre om du ville kunne få afgiften annulleret ved parkeringsklagenævnet. Du kan indsende din afgift til os HER.

Hvis du gerne vil køre sagen  selv fordi du mener  at afgiften er givet på et urigtigt grundlag, så skal du klage til parkeringsklagenævnet HER. Det koster 175,- kroner at indsende din klage til parkeringsklagenævnet.  Hvis du i stedet overdrager sagen til os, så betaler du ikke for dette. Du skal ej heller betale før vi har fået annulleret din afgift. Se mere under vores PRISER.

Hvad med rykkere?

DinParkering er forpligtet til at sætte din sag i bero, mens du venter på svaret på din klage. Dette betyder at selskabet ikke må sende dig rykkere, og du skal derfor ikke være bange for at du modtager rykkergebyrer.

Kan du lide denne artikel?

Del på facebook
Del på Facebook
Del på twitter
Del på Twitter
Del på linkedin
Del på Linkdin
Del på pinterest
Del på Pinterest

Efterlad en kommentar

Læs mere